czwartek, 15 marca 2012

15 Marca




URODZINY   PISARZY



Shannon Drake (1953)

amerykańska pisarka


Myśli z książki 'Oczarowana':

"Ludzie szukający odpowiedzi w nauce
bywają czasem genialni, czasem balansujący 
na granicy obłędu, ale ci, którzy badają
czyste fakty, dokonują więcej odkryć niż inni"
*****
„To uczucie nie logika rządzi zwykle światem.
Namiętności na wielką skalę wywierają w polityce decydujący wpływ”
*****
„Miłość nie zawsze pojawia się natychmiast.
Czasem zaczyna się powoli od jednego słowa,
od nagłej myśli, od silnego wrażenia”
*****
„Kochać to zaglądać pod maskę,
zachowując stałość uczucia”






Ewa Bagłaj (1980)
polska pisarka



Myśli z książki 'Dublerka':


Jeśli bardzo czegoś chcesz to łatwiej w to wierzyć,
niż szukać dziury w całym”
*****
Człowiek nie wie na ile go stać, 
dopóki nie spróbuje”
*****

„Wspólne hobby nie wystarczy, 
żeby zbudować trwały związek”
*****
„Każdy musi troszczyć się o innych
i korzystać z czyjejś pomocy”
 
*****
„Najważniejsze w związku jest wzajemne wsparcie,
życie ze sobą, a nie obok siebie”
*****
„W każdym człowieku tkwi jakaś obsesja,
która z czasem pogłębia się bardziej,
jeśli jej na to pozwolimy.
Jednych niszczy, innych rozwija
– w zależności od tego,
co kto zrobi ze swoimi skłonnościami” 
*****
„Najważniejszą i najtrudniejszą rolą w życiu 
do odegrania dla każdego jest odróżnić
prawdziwą miłość od dublerki” 









4 komentarze:

  1. świetne cytaty! nie znałam kompletnie tej pisarki. czytałaś może jeszcze jakieś książki Bagłaj?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka jak każda inna wybrała mnie, bym ją przeczytała - zatem jak ją zaczęłam czytać nie mogłam się oderwać,tak mnie wciągnęła. Tym bardziej, że wiele myśli z tej książki celnie trafiały do mego ówczesnego życia. A potem okazało się, że to jest kontynuacja historii "Broszki", która jeszcze nie trafiła do mnie. Bardziej wypatruję biografię Klementyny Sołonowicz-Olbrychskiej tej autorki, gdyż z kolei książki mamy Daniela Olbrychskiego ('Spotkania' i 'Zielona dziewczyna') też mnie urzekły, polecam.

    Dziękuję za zostawienie śladu, to miłe, że są Osoby, które to czytają i dzielą się swym odczuciem, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten ostatni cytat mi sie podoba

      Usuń
    2. Ta myśl jest celnie wymierzona we mnie... nie rozpoznałam...

      Usuń

Dziękuję za pozostawienie swoich odczuć...spostrzeżeń...myśli...